Totalul afișărilor de pagină

joi, 11 aprilie 2013

Euritma - Zig Ziglar 3 zile, o gura de aer proaspat si tot ce am asteptat

Huh, ce greu e sa vinzi, nu? Ce usor e sa construiesti relatii. Ce greu e sa le transformi in oportunitati de business.
De unde pentru multi dintre noi vanzarea a inceput acum 10 ani ca o joaca, vestea e ca vanzarea cumva, abia a inceput.

Lumea asta noua in care ai nevoie din ce in ce mai mult de asigurari, de confirmari, de exemple, de chei de verificare, nu iti lasa suficient de mult timp sa le si gasesti. 
Este evident ca zi de zi imbunatatesc ce fac, atunci cand te abordez pe tine ca si client sau atunci cand tratez nevoia ta ca si candidat. Realitatea mea este ca sunt unul din putinii oameni care dezvolta un business exclusiv pe baza sinceritatii, desi am aceleasi presiuni de business ca si ceilalti competitori ai mei. Si am multi. Si unii zic ca fara sa fii agresiv, persuasiv si talentat in a vinde zapada eschimosilor, n-ai nicio sansa.
sursa; http://digitalbloggers.com/lecap1/zig-ziglar-on-attitude/
Cand oamenii ma intreaba "cum mai merge" le raspund ca e bine si ca de cele mai multe ori "nu am aer". Nu pentru ca nu fac fata numarului mare de contracte care se cer semnate, si pentru ca 90% din timpul meu creez relatii, atat cat ma pricep, si pentru ca desi sunt in esenta un farmer, avem nevoie sa ramanem in priza in cat mai multe industrii. Am spus de multe ori ca, desi business-ul nu e "pe val", imi place de mor ce fac si daca imi lipseste ceva este sa primesc si eu de la piata ceva. Nu bani, nu zeci de mii sau sute de mii de euro in contracte ( asa cum ceream acum cativa ani), ci asigurari si confirmari ca suntem (impreuna) pe drumul cel bun. Lipsa asta nu imi lasa suficient de mult aer sa respir, de multe ori simt ca merg pe sarma si nu mai am timp sa ma gandesc la mine. Perspectiva unei abordari antreprenoriale face asta celor multi care multa vreme au vazut in job-ul lor un job si dintr-o data se trezesc cu o pasiune.
Trei zile de training alaturi de Adi si Cristian de la Euritma.

Ce am facut? 
Training de vanzari in sensul larg, am primit concepte si am participat la dezbateri  centrate pe teme de interes, in particular.
Ce am aflat?
- ca faptul ca eu nu am o abordare agresiva in procesul de vanzare este bine, nu pentru ca agresivitatea e nasoala ci pentru ca modul meu de abordare imi este cel mai potrivit
- ca nu am innebunit insistand sa raman intr-un domeniu perceput ca fiind blocat sau in scadere... Ce piata de rahat vs Ce piata interesanta. Am avut dreptate. Atitudinea potrivita, staruinta si investitia de incredere in ceilalti incep sa se intoarca. Poate nu se simte inca in cifre, dar se simte in relatii.
- ca vanzarea e importanta, dar ca e important sa fii etic si moral in relatie
- ca e important sa faci profit dar ca e normal si firesc sa incepi cu pasi mici si sa castigi increderea celuilalt,pentru ca daca a fost vreodata momentul tunurilor, acum cu siguranta nu mai este.
- ca a fi flexibil cu clientul nu este un semn de slabiciune, ci de diferentiere. Nu mai repede, nu mai bine,ci mai aproape de celalalt poate fi cartea castigatoare.
 Cu ce m-am ales?
Cu o gura de aer, cu increderea ca abordarea mea cinstita, chiar daca eu nu vreau sa o numesc vanzare, vinde dincolo de retete, tehnici si metode si cu noi prieteni, cu o noua energie si o gramada de confirmari.
Multumirile mele deci lui Cristian si lui Adi,
Alexandrei, Cristinei, Claudiei si Olgutei, Lui George T, George R., Marius,Vasile si Florin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu