Totalul afișărilor de pagină

Let's talk recruiting!

vineri, 16 noiembrie 2012

De ce nu e success fee-ul o reteta de succes in recrutarea permanenta?

In ultima vreme am avut discutii ocazionale, atat cu clientii nostri sau companii care nu ne sunt clienti ( inca :)), dar si cu unii competitori ai nostri ( mai mici, mai mari), pentru a incerca sa trag o concluzie asupra unui raport optim intre asteptari si oferta in piata de recrutare in ceea ce priveste comisioanele practicate si structura de plata agreata.
O majoritate covarsitoare a companiilor angajatoare isi  doresc sa aiba parteneriate bazate de success fee cu furnizorii de servicii de recrutare. Sunt multe alte variabile care merita luate in calcul in decizia de a externaliza catre unul sau mai multi furnizori un proces de recrutare, astazi vom vorbi numai despre comision pentru ca e o promisiune de saptamana trecuta, si pentru ca toate discutiile se concentreaza in jurul acestui subiect.Unele chiar se opresc aici :).

Suntem o companie care a crezut intotdeauna in success fee. Avand in vedere ca procesele noastre de recrutare nu sunt de executive search ( nu avem internalizate competente de financiar, inginerie, IT, etc, nu avem network regional si nici nu zburam in toate colturile lumii facand sute de mii de mile pe an pentru a aduce candidatii potriviti), ni se pare mai mult decat fair sa fim parteneri cu clientii nostri, suportand tot ceea ce inseamna cheltuieli in procesul de recrutare si asumandu-ne rezultatul final.
Nu credem neaparat in securizarea unui avans in contract - sunt putine pozitii care ajung in agentie si pentru care pot garanta din prima secunda ca putem respecta un termen de timp agreat, candidatii valorosi nu sunt foarte dispusi sa isi schimbe job-ul, iar descrierea job-ului in general este foarte complexa astfel incat mixurile de competente cautate sunt din ce in ce mai greu de gasit. Asta e, defect profesional din prea multi ani petrecuti pe pozitii de Customer Care sau Farming, imi place sa fiu fair si am norocul ca toata compania sa creada in aceleasi valori ca si mine. De ce sa incasez un avans cand nu stiu si nu pot garanta ca proiectul se va incheia in timpul si in bugetul agreat cu clientul? ( si aici sunt multe variabile de care depinde succesul si care nu sunt nici in controlul nostru, nici al clientului nici al candidatului, ci impartite intre cele trei parti). Chiar daca ieri am inchis 3 pozitii de marketing, sales, financiar intr-un domeniu in care trebuie sa recrutez si astazi, candidatii de ieri ar putea fi total nepotriviti. Revenind...
Toate industriile traverseaza momente suficient de dificile astfel incat orice previziune sa se transforme intr-un rezultat final suficient de imprevizibil, si atunci, chiar daca la modul foarte sincer nu dorim sa avem decat parteneriate win - win, comisionul de succes nu mai e o reteta care sa ne ajute sa ne mentinem nivelul calitativ pe care il promitem clientilor nostri.
Intelegem ca semnalele venite de la nivel macroeconomic si politic sunt bulversante de multe ori, strategiile clientilor nostri se schimba de cel putin 2 ori pe an, apar si dispar departamente, ca efect apar si dispar pozitii in recrutare, organizatiile se orienteaza pe verticale sau au o abordare globala asupra pietei in cadrul aceluiasi an financiar. Ne schimbam si noi strategiile din mers, pentru a putea raspunde unor nevoi in continua schimbare, si nu ne dorim altceva decat sa avem un rezultat pozitiv pe fiecare proiect, fara a incasa sume fractionate pentru sustinerea procesului de recrutare. Putem face asta, si consideram ca e de datoria noastra sa investim in fiecare proces de recrutare orice resursa ar fi necesara, ca si cum am recruta pentru propria noastra companie.
Fee-ul de suspendare/anulare ca alternativa la parteneriatele bazate pe retainer ( avans, plata lista scurta si succes) -  care a existat intotdeauna in contract si pana acum cativa ani nu a fost aplicat - , nu reprezinta un obiectiv, nu reprezinta o realizare, dar e o modalitate de a incheia intr-un mod fair un proiect care nu se soldeaza cu succes din motive care nu pot fi imputate modului de desfasurare a procesului de recrutare.

Pana saptamana viitoare cand vom discuta asupra motivelor de suspendare/anulare ale proiectelor , si vom avea cateva explicatii despre cazurile in care apare discutia platii unui comision diferit ce cel de succes,  am spera intr-un dialog pe tema comisioanelor propuse de agentii si a structurii acestora. ( Comentariile pe blog pot fi anonime, deci asteptam si opiniile colegilor nostri din consultanta).

Weekend frumos!
Geanina

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu