Totalul afișărilor de pagină

vineri, 9 noiembrie 2012

Chiar cauti o companie de recrutare ALTFEL?


In ultimii ani sunt convinsa ca ai avut ocazia sa evaluezi multe companii de recrutare, pentru ca spre deosebire de perioadele in care erai in cautare de agentii care sa te ajute, acum au venit reprezentantii lor catre tine. In mare, avand in vedere cresterea competitiei in randul agentiilor de recrutare, povestile incep sa sune din ce in ce mai asemanator.

"Suntem Diferiti" 

Fiecare agentie spune ca are un proces special si unic de evaluare a CV-urilor, de a identifica cei mai potriviti candidati si de a avea acces la ei, acesta fiind un diferentiator puternic fata de competitie.
E mai mult decat natural, fiecare model operational este unic si diferit de al competitiei, nucleul este acelasi. 
Mai mult decat atat, piata nefiind una transparenta la nivel de politici de recrutare, este greu de crezut ca agentiile in totalitatea lor  isi cunosc cu adevarat competitorii. Si atunci este cel putin bizar sa crezi ca tu faci lucrurile ALTFEL decat ceilalti, pentru ca nu stii. 
Ceea ce cunosc eu cu siguranta si ceea ce le dezvalui clientilor mei este modelul nostru operational care banuiesc ca este la fel de bun sau necesita aceleasi ajustari si imbunatatiri cu al oricarei alte companii active pe piata. E usor sa spui ca faci lucrurile ALTFEL, in 90% din cazuri este insa evident ca neavand acces la informatii concrete, nu poti sa compari. Singura comparatie o poti face tu, ca si client.

"Noi creem relatii"

 Fiecare furnizor de servicii cu care ai stat de vorba ti-a spus ca ei cladesc relatii extraordinare cu managerii, si ca inteleg business-ul tau mai bine decat orice alt consultant extern din oras/din tara/din regiune.Ma intreb ce m-ar putea face sa cred ca ceilalti nu creeaza relatii durabile. In ultimii 4 ani am intalnit in mod constant in piata companii care afirma ca au furnizori de traditie pe recrutare, si numele agentiilor au fost constant diferite, ceea ce inseamna ca obiectivul acesta si atingerea lui, nu este o chestiune singulara, care sa ma diferentieze. 
Nu as putea afirma decat ca, asemeni multor alte companii care inteleg ratiunea business-ului lor si cauta sa ofere valoare adaugata in orice parteneriat, si noi incercam sa creem relatii puternice cu clientii nostri.

"Avem o baza de date"

Ai auzit asta de un milion de ori. Compania X are o baza de date de sute de mii de candidati calificati/interesati si nu trebuie decat sa ii sune si sa iti acopere nevoia de recrutare.
Din experienta noastra, screening-ul de CV-uri nu este atat de diferit, in marea lor majoritate agentiile de recrutare nu au o baza de date speciala ( de ce - daca ar fi asa- ti se intampla sa primesti recomandari asupra aceluiasi candidat de la 2 sau mai multe agentii), iar parteneriatele nu sunt intotdeauna atat de puternice. De fapt, prea multi furnizori te considera ca fiind clientul pentru care lucreaza si nu clientul alaturi de care lucreaza. Si inainte de a primi mustrari, reafirm ca sunt exceptii notanbile, dar, in mare, e corect ce spun. Exista diferente de networking si de circumstante intre bazele de date,pornind de la industriile in care reusesti sa lucrezi ca agentie, proiectele specifice care iti sunt incredintate, dar, valorificand informatiile,  bazele de date difera in proportie de 15 - 20 %.

E adevarat ca in orice manual de vanzari ni se spune ca trebuie sa fim ALTFEL si sa fim DIFERITI. Ce ar fi daca pentru o perioada nu am mai "vinde"? Si daca pentru o perioada, agentiile ar fi supuse testului sinceritatii?
Nu pot fi sigura de asta, fiecare are o viziune diferita asupra modului in care isi poate acoperi o nevoie de recrutare, dar, avem nevoie de vanzatori care sa ne vanda recrutare, sau de consultanti care isi pun la dispozitia ta timpul si experienta lor pentru a te ajuta punctual in proces? Daca vrei sa te intalnesti cu un vanzator, speech-ul va fi acelasi in mare parte, experientele vor fi diferite, dar sunt convinsa ca fiecare va spune ca e altfel decat orice alt consultant ai vazut in ultimele luni si cu siguranta altfel decat orice companie te va vizita in urmatoarele 10 zile.

Cum suna pentru tine urmatorul scurt monolog?

1. Suntem cei mai buni din piata
2. Avem cea mai mare baza de date
3. Avem un portofoliu impresionant de clienti ( majoritatea contractelor sunt confidentiale)
4. Toti clientii nostri sunt foarte multumiti
5. Avem acces la cei mai buni candidati din industria ta
6. Suntem experti in domeniul in care activezi, recruterii nostri sunt oameni cu experienta in industria ta, nu doar simpli psihologi
7. Putem inchide proiectele de recrutare in maxim 2 saptamani, primele CV-uri le vei avea in 2-3 zile
8. Niciun proiect de recrutare nu e o noutate pentru noi, stim oamenii potriviti si avem succes in orice proiect
9. Companiile de recrutare sunt neserioase si incaseaza avansuri si fee-uri mari fara sa iti acorde atentia pe care o meriti?
10. Metodologia noastra de recrutare este cea mai buna


Dar urmatoarea abordare, cum ti se pare?

1. Nu suntem mai buni decat altii, dar nu suntem nici mai slabi. Ne place sa credem ca avem lucruri de invatat de la competitorii nostri si ne dorim sa ne evaluezi tu in orice proces vei avea nevoie.
2. Luptam pentru a ne construi un portofoliu de clienti multumiti, care sa ne asigure o crestere sanatoasa, nu pentru cota de piata
3. Abordam personalizat fiecare client, propunem solutii si le discutam constant cu clientul pentru validare
4. Recunoastem cand gresim, si nu am inchis toate proiectele deschise de catre clientii nostri. Pe anumite segmente am concluzionat ca nu avem competente de recrutare/nu reusim sa penetram piata si in consecinta nu mai lucram
5. Invatam din fiecare proiect, avem respect fata de munca noastra si valorizam timpul investit in proiecte
6.Vrem sa intelegem cat mai mult ce este cu adevarat relevant pentru tine din descrierea postului si sa clarificam continuu prioritatea unei competente sau a alteia
7. Suntem deschisi in a lucra in proiecte cat mai diverse si cat mai variate, chiar daca unele profile nu ne sunt cunoscute, iti suntem recunoscatori pentru increderea pe care o investesti in noi si vom depune toate eforturile sa iti livram rezultatele dorite.
8. Nu credem in plata unui avans pentru orice pozitie vacanta din organizatie, si nu credem in avans in procese de recrutare, dar nu credem nici ca success fee-ul in varianta "No win/no fee" este reteta pentru un parteneriat pe termen lung
9. In interval de o saptamana vei avea un raport preliminar asupra fazei de research si la interval de doua saptamani iti livram un raport de activitate. Nu promitem ca postul vacant va fi acoperit in doua saptamani, pentru profilele de complexitate medie ( Middle management, specialisti), bugetul mediu de timp alocat unui proiect a crescut undeva la 6 saptamani. Dar orice efort va putea fi evaluat constant, fara a-ti pune pe lista argumente generale si justificari despre "de ce nu se poate", ci solutii pentru a ajunge mai usor la un rezultat confortabil pentru tine.


Despre succes fee si de ce nu este o reteta de succes, peste weekend.!

Weekend placut tuturor!

Geanina


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu