Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 31 octombrie 2012

Din culisele recrutarii in agentie - intotdeauna o relatie comerciala

Recent unul din utilizatorii Linkedin, broker imobiliar, mi-a readus in atentie importanta contractului comercial, negociat, agreat, parafat si asumat intre doi agenti economici. Unul din prospectii sai (persoana juridica), primise detalii telefonice despre proprietatile pe care agentia prietenului nostru imobiliar le avea in portofoliu, si a fost surprins (oarecum neplacut) ca i se cere sa semneze un contract de comision inainte de a primi ofertele pe mail. "Niciun alt furnizor nu ne-a cerut asa ceva, si am primit deja multe oferte". Nu numai ca e greu de imaginat cum ajungi sa fii furnizor fara a avea in scripte o relatie comerciala, dar chiar si asa, e greu de gestionat.
Sunt cateva remarci care ar putea fi facute apropos de cum ar putea continua ( constructiv) discutia, dar nu e domeniul meu, nu ma pricep la imobiliare si deci, ma abtin.

Am intalnit in schimb, companii (romanesti, multinationale), in medie cu afaceri de peste 8-9 mil de euro care solicitau acelasi lucru. Hai sa incerc, imi spuneam eu in urma cu trei ani, pana una-alta, au dreptate, nu ne cunosc, nu ne stiu modul de lucru, si...sunt companii mari, daca aceasta e procedura de lucru, important e sa vedem rezultate, sa demonstram ca suntem buni, si ne inscriem pe PSL. Inutil sa va dezvalui cat succes am avut, caci tinde vertiginos spre zero. :)

Dincolo de faptul ca in lipsa unui contract, agentia nu e mandatata sa reprezinte compania angajatoare si cauta cu avant in piata candidati potriviti pentru potentialul client, acest efort il imparte cu alte doua, trei sau mai multe agentii ( aflate in acelasi statut de candidat pentru PSL). Toata lumea munceste pe branci, parca iti vine sa mai uiti si de calitate, rapiditatea primeaza, opresti toate procesele pentru doua zile, e pitch pentru recrutare, primul care prezinta candidatul potrivit castiga!!!
Noi, in urma acestor cateva incercari (cred ca s-au adunat vreo 5-6 in trei ani, deci cam multe), in urma acestor incercari deci, nu am ajuns niciodata sa tinem cupa in mana. :)(Desi, in unele cazuri, candidatul a fost ales, angajat si apoi promovat si inca e angajat in structura organizatiei care era milimetric aproape de a ne deveni client).

Am vazut in ultimii 3 ani contractele de prestari servicii a peste 15 firme de recrutare - ale jucatorilor mari, dar si ale agentiilor cu cifre de afaceri pana in 200 - 300 mii de euro. Sunt in mai mare sau mai mica masura acoperitoare din punct de vedere al riscurilor asumate de client, dar niciunul nu mi s-a parut inspaimantator in termeni de clauze.


De ce e important contractul?
  • pentru ca e firesc
  • pentru ca orice colaborare, inclusiv daca presupune un proof of concept din partea furnizorului, antreneaza cel putin responsabilitati daca nu angajamente financiare minime
  • pentru ca indiferent ce pozitie recruteaza, agentia trebuie sa aiba acces la informatii importante legate de organigrama postului, a departamentului, sociologia grupului, personalitatea superiorului direct, career planning si asa mai departe. ori aceste informatii sunt, de cele mai multe ori, subiectul unor clauze de confidentialitate
  • pentru ca nu ar fi benefic pentru organizatie, ca in urma obtinerii acestor informatii si in lipsa unui contract, seful departamentului pentru care recrutezi sa fie ofertat intr-un proces de recrutare pentru un concurent tocmaiprin agentia "testata"
  • pentru ca agentia (mica sau mare) devine o extensie a functiunii de HR existenta in organizatie si e indreptatita sa formalizeze aceasta relatie, asa cum si contractul de munca pentru recrutorii interni e un must

Geanina Stejar

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu