Totalul afișărilor de pagină

marți, 30 octombrie 2012

Din culisele recrutarii in agentie - Cateva adevaruri

Ceea ce vand agentiile de recrutare, indiferent de starea economiei, e un pachet de servicii care are la baza expertiza,  metodologie, timp, informatie si incredere.
NU ar trebui sa vanda nimeni cei mai buni candidati din piata livrati in cel mai scurt timp, la cel mai mic pret si nici cele mai bune competente de recrutare sau experienta consultantilor, ci timpul si priceperea acestora din urma in a castiga increderea celor dintai si competentele de a deveni ambasadorii unei imagini corecte si complete asupra nevoilor angajatorului.
De dragul marketingului cu totii suntem tentati sa scriem in materiale ca facem orice mai bine si mai repede decat altii, (cred ca intr-una din prezentari avem aceeasi abordare), dar dincolo de marketing - care ar trebui sa respecte intocmai principiile de etica si responsabilitate clamate de orice agentie -aspectele diferentiatoare ar fi bine sa stea intr-o evaluare coerenta si onesta a sanselor de reusita a proiectelor, intr-un plan concret de recrutare cu timeline-uri rezonabile, in stabilirea si asumarea obiectivelor consultantului extern in procesul de recrutare, in cooperarea pe principii de transparenta intre consultant si angajator, in conducerea procesului cu respectarea principiilor de etica atat fata de angajator cat si fata de candidat, in informarea si comunicarea continua intre toate partile implicate.
Este evident ca poti gasi mai repede cel mai bun candidat daca echipa de recrutare are focus asupra aspectelor importante pentru angajator, consultantul e suficient de sincer si coerent in prezentarea proiectului si a companiei angajatoare catre candidat si dedica timpul si rabdarea necesara cointeresarii acestuia in proiect.
Tehnica vanzarii unei livrari rapide de candidati la cele mai mici fee-uri, pe langa faptul ca suna halucinant, indepartand orice urma de umanitate din aceasta relatie in triunghi, prejudiciaza pe termen scurt mediu si lung atat angajatorul, piata muncii, cat si ofertantul in sine.
Suntem (aproape) convinsi ca in conditiile actuale, cand situatia este destul de incurcata pe piata muncii, cand exista o densitate suficient de mare a agentiilor de recrutare versus proiecte cu potential de externalizare, cand inbox-urile sunt pline de propuneri de colaborare din partea agentiilor, nu prea ati mai dori sa va vanda cineva ceva servicii de HR. Ci sa va fie usor sa identificati un mod corect de lucru, confortabil si cat mai probabil in a da rezultatele asteptate.
Si in viziunea noastra, orice metodologie, si orice model operational desenat pe flipchart si botezat cu titlul "the safest way to succeed", orice strategie are nevoie de adaptare continua la adevarurile momentului.
  • agentiile au nevoie de clienti - fiecare proiect este important. Nu e un lucru invatat acum, inca de la prima ora de economie am aflat ca inima economiei e consumul si banii sunt cei care o iriga
  • indiferent de cat de greu se atrag proiectele de recrutare, agentiile nu sunt organizatii nonprofit, si asemeni organizatiei tale, au nevoie de toate resursele sa creasca
  • agentiile au nevoie mai mult decat oricand sa cumpere si sa vanda incredere. Nu beneficii, nu caracteristici, nu statistici, nu promisiuni, nu credinte ci incredere si onestitate.
  • agentia doreste ca tu, ca si candidat sa ai parte de experiente wow de fiecare data, dincolo de satisfactia proiectului bine lucrat si a multumirii ca ti-a deschis  un nou drum in cariera, orice consultant isi doreste in secret sa il recomanzi mai departe (catre alti consultanti sau catre alti angajatori)
  • Consultantii au nevoie de povestea si istoria ta reala, pentru a te putea prezenta viitorului tau angajat/angajator exact asa cum esti. Orice dezechilibru ulterior inchiderii proiectului poate duce la o alterare iremediabila a imaginii oricarei din cele trei parti implicate. A angajatorului/angajatului fiindca s-a pus intr-o lumina ce nu ii era tocmai naturala si a consultantului fiindca a vandut un job/niste competente total diferite de realitate
  • cel mai mare concurent al agentiei de recrutare este insusi angajatorul
  • nu exista agentie cu rezultate pozitive in orice proiect, asa cum nici in organizatia ta nu exista oameni in aceeasi masura de exceptionali pe orice bucatica de business.


Geanina Stejar



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu